Två dagar eller två veckor...


Min mamma har varit här.
Jag gick av nattpasset på tisdag morgon och sov bort halva dagen.
På kvällen anlände hon med bussen. Onsdagen tillbringade vi längs gågatan och gick igenom stans alla caféer och minglade i butikerna - Metropol Solleftå ;-)
    
Vi träffade Douglas och hans Olivera och vi gottade oss i underbara räkmackor på Kafé Petter, medan solen värmde sådär som den brukar en varm sommardag.

Torsdagen hade vi inte tänkt göra så mycket förutom att fortsätta som dagen innan - besöka samma caféer och bara ta det lugnt, softa och känna in och förhoppningsvis få träffa Viktor också. Ett sms senare så hade vi bokat lunch tillsammans, och även med hans Tove. Då de skulle hämta upp oss för vidare transport till Westerlunds och Tacobuffé så hade de precis fått nycklarna till deras lägenhet!
Vi ville såklart se den! 

Vilken underbar lägenhet, jag blev alldeles tårögd för känslorna trängdes både över att den var så fin men mest för att jag är så glad för deras skulle - de ska bli sambos!

Efter gemensamma lunchen slappade vi lite på min baksida, och smälte maten innan det var dags för nästa sittning - middag på ThaiRestaurangen.

 Min gode vän Gustaf, bjöd på kalaset och detta toppades med en kaffe och italiensk glass på lilla Caféet nere på gågatan. Mycket trevligt.

Det är Nipyran så det var ofantligt mycket människor till skillnad från en helt vanlig vecka, alla är ute och minglar och återvändare kommer tillbaka under några dagar. Folkfest och mingel, aktiviteter och happenings.

Efter att ha tackat och kramat om Gustaf, så strosade vi hemåt - fiskade upp jordgubbarna och grädden hemma i kylen och iväg det bar några hundra meter till bort till Douglas och Olivera och vi tog en fika där.

Det är så sällan de träffas, mormor och grabbarna, så det gäller att ta alla tillfällen.
Innan vi gick hem sen, så tog vi en tur genom den fullsmockade Stadsparken där musik spelades och godisremmar och popcorn såldes i små stånd och hoppborgen var full med barn, fast klockan närmade sig 21.

Två härliga dagar med mamsen i sommar-Sollefteå.
Tidigt i ottan morgonen efter gick jag till jobbet igen och mamma tog bussen hem strax efter. 

När man gör såna här saker då blir det en tidsförlängning. Två dagar känns som nån vecka, till skillnad om man skulle suttit hemma och läst, tränat eller fikat en snabbis på stan själv som då känns som några timmar bara. Så det är bra att göra saker, hitta på trevliga avbrott i vardagen. Tiden utvidgar sig då, på nåt sätt....


:-)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback