Efter sol kommer regn...


...eller hur det nu var ;-)

Häromdagen var det värsta sommarkänslan, och ända in till sent på kvällen.
Jag har ju ingen sol på min baksida efter kl 17-18 så jag tog boken och spatserade över gatan, genade över Eon-parkeringen och rätt ner till älven och slog mig ner.
Det var så varmt och stilla, så där som det kan vara utomlands.

Här är bänken, ja det fanns fler, just den fattades det en planka på ;-)



Dagen efter, innan jag skulle börja jobba på eftermiddagen så gick jag bort till Polishuset för att anmäla mina nycklar som jag tappat bort. De försvann onsdagen den 18 juli mellan Lilla Kaféet och Eon, nån gång mellan 13:45 - 22:00.

Man kan säga att vädret var motsatsen mot igår.
Det regnade så där smått, och tätt. Varmt fortfarande men smått droppande från himlen. Jag tyckte faktiskt att det var rätt skönt, jag har ingen bil och inget paraply, så det var bara att promenixa.
Som barn kunde man ju bli blöt utan att det gjorde så mycket. Och det funkar när man är vuxen också. Man ger upp bara, liksom, och bara tar det som det är.


Bänkarna där borta, som var varma och torra av solen igår....






Ganska blöt, ända in på skinnet.
(OBS! Jag har inte blivit slickad i håret av nån kossa.)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback