Allvaret slår hårt


Varje nytt år så känner mig ren och full av möjligheter och förhoppningar. Så är det kanske för alla, jag vet inte. Mina mål och riktning för detta året tänkte jag blogga om, för att jag behöver sätta dem i ord. För mig själv. Tydlighet är bra. Men först ska jag skriva lite om Allvaret. Allvaret i min...man kan säga, "sjukdom", nästan.
 
Början på detta året har gett mig några käftsmällar av insikt, eller de försöker iallafall FÅ mig att inse - just Allvaret..

Med tanke på året som gått och:

- utfasningen av min 21-årige son,
- maniskt letande lägenhet till sonen,
- övergången från mamma-i-23 år till Quinna-med-utflugna barn,
- mycket(!) egen träning med fokus på svart bälte,
- heltidsjobb som krävt en hel del övertid,
- trixande med ekonomin,

....så kan det räcka för mig, och till och med bli FÖR mycket!!
Jag blev helt enkelt överbelastad, överhettad, och dränerad.
Been here before, done this over and over again...

Jag går ju och pratar hos en kvinna ett par gånger i månaden.
Jag inser - just nu - allvaret i min s.k. Sjukdom. Jag har en tendens att köra över mig själv, för att vara stark. För att det är så man gör, man klarar av saker. Vem hjälper en annars?

Jag har inte känt efter utan tryckt undan signalerna. Jag har alltid gjort så. Det är en gammal trist meningslös vana. Som jag nu ämnar bryta. Med hjälp av den här kvinnan jag pratar med, känns det möjligt. Jag vågar tro att jag ska klara av det. Det är banne mig som ett jädra missbruk, det här att gå runt i livet med gamla skit-vanor som förgör mig. Där jag inte stannar upp och Ser Mig Själv och vad JAG behöver. 

Samtidigt har det säkert varit nån form av "belöning" i det här. Som att jag "slipper ta ansvar för mina val eller undvikande av dem", "undviker konflikter", "lever i en värld som är positiv och ljus där mörker inte finns, för Mörkret vill jag inte se, jag är rädd att inte hitta ur det".....?
Det kan vara så.


Jag känner mig allvarlig nu.
Trött, allvarlig och målmedveten.
Jag behöver ta hand om mig och mitt "allvar och mörker" för att kunna hitta tillbaka till min glädje och mitt ljus.
Allting, är jag.




Kommentarer
Postat av: Annika

Kram!

2012-01-28 @ 14:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback