Katt-allergi...


Jag fick brev från doktorn med svar på proverna.
Det visade visst "en uttalad reaktion mot katt".
Doktorn "rådde mig tyvärr att göra mig av med katten".
(Han skulle bara veta att jag har tre...)

Då har vi väl orsaken till min jättelånga "förkylnings"-period, antar jag.
Just nu befinner jag mig i Förnekelse och låter Acceptansen sakta smälta in.

I-or är 12 år men med i matchen.
Fridolf blir 3 år i sommar och
lill-Sajko drygt 1 år.
Hmm....


Fridolf, min lille go-katt. Kanske lite mycket närkontakt här...


Den mest udda katt jag haft, faktiskt. Go, men udda :) 



Lille Sajko med utegångsförbud och tratt (läs:dumstrut)
och I-or uppe i fönstret tycks dryga sig lite, han som fååår gå ut.



*suckar längtansfullt?*


Tratt-Sajko. Han hade ett sår på sidan som läkte fint med dumstruten på.


Och I-or, den gamle och vise?....


Hur det än är och blir så känner jag mig riktigt pigg och fräsch just nu,
och har kommit fram till att:

* Jag ska sanera sovrummet och ha stängd dörr och kattförbud där inne.

Så här ser det annars ut i min garderob. Klicka för större bild.
(Fritte alternerar med handfatet som sovplats. Den kan han behålla.)

Sajko, den lille röde, han brukar ligga kring örat på mig och dräggla och purra.
Men det är visst slut med det nu.

Ytterligare åtgärder:
* Tvätta händerna efter att jag gossat med dem.
* Minimera närkontakt, typ översta bilden.
* Ta ut allergimedicinen (som reserv)
* Dammsuga och svabba 2 dagar/veckan
* Vänta in sommaren = Oftare-utekatter!

Problem är till för att lösas, ingenting är hopplöst och lite förnekelse har väl ingen dött av?

;-)


Kommentarer
Postat av: Katarina-Cinnamon

Åhh nej vilken öken att det är missarna du är allergisk emot. Jag håller tummarna att det fixar sig med att göra som du nu kommer att göra. Jag fick ju ta bort mitt lilla gullegryn, snyft


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback