Uppvaknande...


Min äldste son skjutsade mig till vårdcentralen imorse. Jag berättade för min husläkare hur kasst jag mått i sex månader men NU, faktiskt, mått bra sen i söndags.... Det kändes lite knäppt att åka till doktorn nu, men va tusan, tiden var ju bokad sen förra veckan.

Jag fick iallafall ta ett allergiprov på katt, mögel och dammkvalster. Det kan ju vara lika bra att ha kolla upp det. Så man får nåt för de 150:- jag fick betala i kassan. Om två veckor får jag svar.

Men FAKTISKT - JAG MÅR BRA NU!!
Det är som att ha vaknat upp efter en lång tids koma.

Jag gjorde faktiskt en fuling i onsdagskväll, efter att ha legat sänkt i soffan i flera dagar, plockade jag fram en gammal Otrivin nässpray och körde ett sprut i varje näsborre, och sen SOV jag hela natten med fullt flöde av syre rakt in! Jag kunde andas genom näsan!! Och sov med bara EN kudde under huvudet, INTE två. Sen dess är förkylningen/nästäppan borta!

Jag mår bra nu!
Jag tränade karate igår för första gången på ett par veckor!
Jag har kraft kvar efter en arbetsdag!
Jag känner mer glädje och livskraft!

Nu kommer väl det svåra - att inte tro att jag är fullt återställd. Att fortsätta hushålla med Kraften. Att inte slänga mig ut i allting utan ta det lugnt och prioritera.
Det viktigaste först - Jag.

Så idag den 15 februari 2012 kliver jag in i Våren, Ljuset och Livet ska baske mig leka!


Nåväl, även om våren är en bit bort så är den ändå på ingång....






Kommentarer
Postat av: Inger

Härligt att höra att du mår bättre! Och bra att du tänker fortsätta ta det lugnt :) Bläddrar för tillfället i en bok som bl a skriver om "existentiell stresshantering".

Att i och med att vi har en mekanisk tidsuppfattning (klockan) så är vår "strävan att fylla varje stund med nyttigheter eller upplevleser. Dessutom måste allt ske nu. Tiden blev demonisk när evigheten försvann".

"Den (ex. stresshantering) frågar också om allt det som är gott och rätt också är det för oss just nu eller om det kan vänta."

För det är väl det som är risken att när man känner sig pigg & alert igen så vill man göra alla roliga saker NU. Men man kan ju också vänta...

Kram!

2012-02-17 @ 08:44:04
Postat av: kicki

Bra att du känner dig piggare :)



Kramar på dig !

2012-02-17 @ 10:48:16
Postat av: Gunsan

> Inger: TACK för din kommentar, vad glad jag blev att "se dig"! Intressant, det där med tiden och stress.....Sant. En bok att läsa, tror jag :)

KRAM!



> Kicki: Ja, det tar sig. Kram :)

2012-02-18 @ 21:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback