Påsk-ledig...



Snön ramlade ner i ett huj här för några dagar sen!
Jag blev väldans paff, hade mer förväntat mig tussilago och krokus vid husväggen.

Nåväl, det ligger nog inte länge. Typiskt aprilväder antar jag.

I år är första gången på flera decennier som jag inte tagit in nåt påskris.
Slängde upp några fjärdrar bara i en liten äggskalsliknande minivas, på köksbordet och några av grabbarnas påskpynt från när de gick på...fritids? Skolan?
Det syns iallafall att det är påsk.

Jag har varit vansinnigt trött så hela den här ledigheten kom lämpligt i forma av rekreation och vila.
Men igår smällde jag ihop lite påsk-godisbakning.
Gjorde lchf-dammsugare, asgoda OCH snygga! Sen gjorde jag några har-pluttar (påskgodis med mandelmassa och choklad) och lite annat påskgodis, och kärleksmums, allt enligt lchf-recept. Jag är så nöjd med att man kan göra "allt" fast utan socker! Och mjöl som jäser i magen.

Så igår satt jag ute sen och fikade i solen. Den värmer riktigt gott när den är framme.
Katterna och jag njöt av påskaftonens stillhet, utan hets.
Ja...jag kom på att jag hade bokat tvättstugan senare, men det kändes ok.





Idag ska jag göra mat och bjuda grabbarna på.
Fylld fläskfilé med lite gojs till. Får se om de dyker upp båda två.

Idag är det Påskdagen. Ska ringa till mamsen och pappsen och syrrorna och kolla läget, här under dagen. Ute är det strax under nollan och snö på backen bitivs, MEN det är vår på gång!

Love it!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback