Körkortet!



Någon gång i januari fick jag ett nytt körkortsunderlag då mitt körkort höll på att gå ut.
2012-03-07 gick det visst ut.
Jag kom mig aldrig för att göra nåt åt det, och för några veckor sedan kom en påminnelse om det.
Attans!!

Det som spärrade mig från handling var att jag inte visste om man kunde fota sig på polisstationen,
i fotobutiken eller om det faktiskt kanske fannnnnns en fotoautomat nånstans i stan.....
Förut gjorde det det. Och snål är jag ju så jag vill inte betala en massa pengar för ett jädra foto!

Nu är det gjort iallafall,
då hon på fotobutiken sa att det bara var att droppa in så fixar de det på 10 minuter.
210 bagis. Klart o bettart!

Igår stegade jag in där på lunchen, slängde ner mig på stolen och två klick senare var det klart.
På väg mot jobbet droppade jag brevet med innehållande körkortsunderlag med foto och namnteckning i brevlådan för vidare färd till Trafiksäkerhetsverket!

ÅÅÅHHHH va skönt när man kan bocka av den grejen!
SÅ svårt var det ju inte, så VARFÖR drar man ut på saker och ting???
När det är så skönt när det är gjort?!

Säkert nån form av självbestraffning.
Eller för att man vet att belöningen när man gjort det efter månadtal av vånda - blir desto större?!

Nu kan jag snart låna Douglas bil igen ;-)



Kommentarer
Postat av: Katarina-Cinnamon

När mitt körkort skulle förnyas så var jag så sniken så jag fotade mig själv med min kamera, skrev ut det i skrivaren och iväg med det, funkade kanonbra :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback