Dagen innan lön...



Tror aldrig jag längtat så mycket efter lönen som de här sista dagarna!

Det är kal(l)t, öde och tomt i kyl och frys,
katterna gillar inte den där tillfälliga kattmaten för 28:70 på Coop,
de till och med lyckas kräkas upp den, jädra martyrer till katter! ;-)

Apoteket ska få frigöra plats för jag tänker hämta ut allergimedicinen
och till och med såna udda varor som salt är slut hemma i skåpen!!
Det tror jag aldrig har hänt under hela mitt liv!

Igår avnjöt jag dock några ljuvliga lchf-pannkakor med sista frysta bären till.
Det sista som lämnar mig är grädde och ägg.  ;-)



Snart lunch, ska hem och skoja till det med en omelett!

Imorgon är det lönedag som jag ska avnjuta i total frihet!
Betala räkningar, handla, gå på stan, träffa en kompis på lunch och avrunda med en halvtimmes massage på badhuset. Va?! Hur bra får man ha det!?

Dagen innan lön är som dan före dopparedagen...
Eller som dan innan man går på semester...
Eller som att vara jättenödig och äntligen få slänga ner sig på dass...
Eller att varit uppe sent och är så trött så ögonen blöder och man får lägga huvudet på kudden...

Underbart!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback