Dagstripp till Stockholm...Del 2 av 2.



......fortsättningen följer:
(glöm inte att klicka upp bilderna)

Efter att ha fyllt på magarna våra så var vi redo att fortsätta stadsminglet.
Men först - toalettbesök för att inte behöva fundera på de bitarna mitt i nån butik.
För 10:- fick vi komma in och uträtta det vi skulle.
Det var nästan värt den tian bara av att avnjuta de vackra dörrarnas insida, i de minimala toalettbåsen:

Då jag slog upp dörren var det inte långt ifrån att jag mosade ett stackars barn i vagn utanför. Den unga mamman trodde hon skulle få in både sig själv och vagn i toa-båset, men jag erbjöd mig att passa det lilla flickebarnet medan mamman fick avnjuta masurbjörks-dörren där inne.
Att hon vågade lämna sitt barn till mig?! Jag har ju en tendens att "låna" de små om jag får chansen.... ;-)


Vi drog vidare, bortåt Norra Latin där föreläsningen skulle vara kl 13, vilken vi nästan glömde bort var orsaken till vår storstadsresa. Längs Drottninggatan gick vi, på jakt efter en väska till Lena (för min förstoringsspegel som skulle finnas på Åhléns hade jag priorieterat bort pga för många intryck).


Kolla in TOFSARNA här till höger! Klicka på bilden vettja....

Lena hittade sin väska, fikasuget tog tag och vi hittade ett litet fik alldeles i närheten där vi skulle vara sen. Där slog vi oss ner och tog en kaffe och bara kände oss som stans lyxlirare medan vi sände nån tanke åt våra kollegor som satt hemma på jobbet och matade samtal i telefon....medan vi var här och mådde gott :-)


Väl inne på Norra Latin, som en gång varit en skola men numer ett konferenscenter,
blev vi varse om att vi skulle ta del av föreläsningen "Callcenter - ett skitföretag eller språngbräda?" och vi var nöjda med dagen hittills, man kan säga att vi hunnit med en hel del på de fyra timmar vi minglat runt.

Det var inte jättemånga, utan som storleken på att vanligt gruppmöte på jobbet. Vi blev genast postivit inställda då vi såg frukt-och godisskålarna.

Talarna var nån Stockholmspolitiker, sen en chef från Telia som gjorde en mycket bra presentation, och sen var det dags för en liten kvinna som säkert var äldre en de 12 år hon såg ut som, iklädd en, som Lena uttryckte det: "en klänning som var äcklig" och som gjorde att vi trodde hon ville se ut som 70...

Men hon var energisk och kunnig, med ett typiskt Lidingö-"iii" i uttalen som gjorde att om man inte haft tinnitus innan så fick man det nu.

Vi lyssande, lärde, noterade och engagerade oss
men det är som alltid, själva bensträckarna och fikapausen man ser fram mot.

Här har vi själva Humle & Dumle...

...som beundrade "Sträckande Svanar"
och imponerades av höjden, luften och den vackra byggnaden.


Här träffade vi våra kollegor från Norrköping som hade fått samma resa som vi
och vi fick tillfälle att prata lite även om det mesta fokuset låg på fikabuffén...
*dräggel*



På eftermiddagen var det dags för hemfärd.
Vi satt tysta i taxin genom stan, på väg ut mot Arlanda,
nöjda efter en heldag, fylld med allehanda upplevelser.     

När solen gick ner bortom molnen satt vi där i varsin flygstol
med varsitt fånigt leende och för första gången på den här dagen så pratade vi inte så mycket.
Vi hade haft en bra dag.

Borta bra men hemma bäst.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Catrin

Jättekul att ni fick vara med om det där och det är alltid roligare när man får vara två och uppleva samma saker och surra om det senare

2011-09-30 @ 18:59:47
Postat av: Gunsan

> Catrin: Ja delad glädje är dubbel glädje :)

2011-09-30 @ 22:03:30
Postat av: Katarina-Cinnamon

Jaaa vad roligt att få se foton från min favoritsommarstad :-)

Postat av: research paper

People should be more carefully with food wich they eat. It can be unuseful for your health.

Postat av: lena wärdell

underbara bilder och en himla rolig dag som finns kvar hos mej än :)

2011-10-11 @ 14:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback