PMS, ADH...nej...LCHF!!!



*hör Rocky-musiken i mitt huvud*

Jag samlar ihop de skenande hästarna, de skadade och överansträngda, för att försöka coola ner, återhämta och styra upp dem lite för ett bättre liv i lugnare tempo. Jag och mina metaforer, såklart är det mig det handlar om.

Jag sover mycket och det känns bra. Jag lär mig säga Nej (NEJ!) till allt som kräver beslut, tankeverksamhet och energi från mig. (Det är svårt ibland att veta om det är ett nej eller ett ja...om det TAR eller ger energi...)  Jag har till och med börjat stänga dörren till mitt rum på jobbet. Jag är rikigt stolt över mig själv för igår när jag gick hem kl 14 så sa jag inte ens "Hej då" till kollegorna. För jag orkade inte.  DET är stort!

Jag gick hem och sov två timmar direkt och det känns som att jag är över på rätt sida med att göra Rätt Saker för mig.

Jo, jag har varit hos en kompis i två dagar i hennes stuga utan rinnande vatten eller el. Det var som en riktigt retreat. Pumpa kallvatten, värma på vedspis för kaffe och diskvatten. Elda i vedspis för att få varmt i huset.

Och inte nog med att jag fått ett skönt avstamp ute i Lugnet och Tystnaden, så har hon startat upp mig (igen!) med kosten - mycket fett och protein, och BORT med kolisar (bröd, pasta, ris och fikatjafs) LCHF.

Det har gått en vecka och min mage är sams med mig igen. Och jag har inget sug efter sött och gegg.

Jag behöver strama tyglar, regler och riktlinjer att föja och hålla mig inom, för att jag ska fungera. Så är det bara. Nästan som ett adhd-barn....Faktiskt.

Så här kommer lite njutbara bilder från "retreaten" bort i skogen för några dagar sen:


Natur-spegel...


Gamla fiskenät...


Mysbelysning...


Sprakande brasa i bakugnen...


Goda ägg i knäckigt gott smör...


Efterrätt typ Risifrutti med keso, grädde, vanilj och hallon...


Nybakta kolhydrater, lite kan man äta och guuu så gott!


Kaffepaus i baket...


Sliten men glad och lycklig över att jag fått lära mig det här :)


Bagarstugan, en varm och solig höstmorgon i oktober.


Sinnesro, andas in....................andas ut..........................





Nu ska jag göra mig iordning för att snart gå på jobbet.

Har haft en lång sovmorgon, äggen uppätna, kaffet urdrucket och just nu är Allting Perfekt.







Kommentarer
Postat av: Catrin

Jättebra Gunsan! Blir lite avundsjuk på bakningen och alla vackra bilder i från stugan =)

2011-10-21 @ 15:29:41
Postat av: Katarina-Cinnamon

Jaaa vad du gör rätt, yes yes yes att säga no no no :-) Nu blev jag ju hungrig av att se allt gott, så nu hastar jag till kylskåpet, hehe

Postat av: Carina

Vilka mysiga bilder!!!! Kram påre :-)

2011-10-22 @ 12:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback