Sjuk av sängkompisen?



Jag har blivit riktigt förkyld!
Det var bara ett par dagar sen jag tänkte för mig själv med ett brett leende:
"det var länge sen jag var sjuk!",
och så kände jag mig så himla glad och nöjd över att vara en frisk person.

Några dagar senare vaknade jag av att jag hade jätteont i halsen och huvudet kändes tjockt av snor. Jag trodde först att jag fått en släng av allergi - jag har ju ofta besök i sängen av katten Sajko.
Som envisas med att ligga sked med mitt huvud.

Nu går jag på Fisherman´s Friend, C-vitamin-drinkar och nån Ipren till kvällen.
Lite störigt för det rubbar min träning, och även matordningen, märker jag.
Jag är för trött (/lat?) för att göra mat, så det blir ovettiga alternativ som....
kladdkaka från jobbet....och nån slabbig macka på kvällen, och lite så...

Nåväl, så är läget men det finns inte på världskartan att jag sjukanmäler mig nu när jag går skift!
Det finns tid att vila på så man orkar ta ett par nattpass tex. Så är det.

Nu längtar jag till sängen och då ska jag banne mig ge Sajko korgen!
;-)


Fjant-Sajko :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback