Mitt hem, min borg...



Ett stort steg för mig men ett litet för mänskligheten.
Jag vecklar ut mig här hemma i lägenheten nu när yngste sonen bor och gör sin praktik i Falun.

Nu i helgen fick jag hjälp att flytta möbler - jag har övertagit hans rum och han fick mitt!
Jag har numer mitt sovrum lite mer centralt, dvs närmare både köksregionen och vardagsrummet. Tänk söndagmorgon här, då jag klev upp och kände att rummet var gigantiskt, ljust och öppet. Jag till och med stod och njöt av valmöjligheten om jag skulle gå in i köket och fixa frukost eller om jag bara skulle glida in i vardagsrummet och starta upp TV:n lite söndagslyxigt.

När grabben kommer tillbaka till midsommar så kommer han uppmärksamma att hans rum är mindre, och stationerat nära ytterdörren och badrummet. Sen får han tolka det som han vill.
Skojar bara,
...men allvarligt talat så satt han mest vid datorn då han var hemma, med persiennerna nedragna och umgicks med sina kompisar över nätet istället för IRL (in real life). Som jag gör.

Så vad spelar det för roll?!
Jag BOR ju här, i min ljuvliga lägenehet som är alldeles.......unnnnnderbar!

Nu känns det som att jag bor och lever här mycket mer!
Jag njuter av det, faktiskt!



Mitt hem, min borg och mitt liv!
*ler nöjd och glad*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback