Min tid kommer först...



...Jobbet kommer i andra hand.
Jag är här för att leva, uppleva, lära och njuta!
Så är det bara.

Alltså jag älskar att få mina Insikter som gör mig så glad!
Så här va....
Idag började jag t.ex. kl 14.
Det innebar en lugn start på morgonen.
Jag uträttade ett vuxen-ärende efter en lagom sovmorgon, och långsam frukost.
Efter det fikade jag på stan med en god vän.
I lugn och ro.

Väl hemma sen så fixade jag lite mat, kollade mailen,
gullade lite med katterna OCH kröp ner i sängen och sov en timme!
SEN gick jag på jobbet.

Insikten:

Energin och Kraften går först till mig själv och det jag vill göra,
med Min dag, Mitt liv och Mina val.
Är det inte underbart?!

Istället för att all Kraft och Energi först går till jobbet,
och när man kommer hem så är man helt slut och har ingen ork eller lust till nånting
förutom en soff-sittning innan sängdags.

Skiftgång är hälsosamt för mig.
Första Dagen på denna 5-veckors skiftgång firades stort, snyggt och gott!


*ler lyckligt och insiktsfullt*




Kommentarer
Postat av: Ewa

Men GÖR ni inget annat än fikar i Norrland??!! :)



Annars var det en bra insikt - "för att

kunna ta hand om andra så måste man ta hand om sig själv först".. hm, så enkelt men ändå så svårt..

2011-05-18 @ 16:47:16
Postat av: Gunsan

> Ewa: Välkommen hit så kan vi fika!! ;-)

Visst behöver man påminna sig om det, att man behöver ta hand om sig själv först...

Kram!

2011-05-19 @ 12:18:43
Postat av: Catrin

Vad härligt det låter

2011-05-19 @ 17:35:25
Postat av: Gunsan

> Catrin: Visst låter det ljuvligt! :D

2011-05-20 @ 03:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback