Inte bara gamla bilar ska skötas om...


Även en annan bör ju tas om hand med jämna mellanrum.
Inte för att jag på nåt vis vill få det att låta som att jag vore en gammal härk, men iallafall.

I måndags var jag ju på ayurveda-behandling. Det blev en Abhyanga, en mjuk massage med varm olja. Det skulle rensa ur lite och är bra för leder och muskler och öka vitalitet och välbefinnande.

Kroppen kändes avspänd och mjuk men skallen - blev "påfylld" och "väckt" på nåt vis.
Kände mig "sharp", pigg! Annars har den mest känts degig och såsig senaste tiden.

När jag låg där och var redigt inoljad och varm och totalt tuuuung i kroppen......så kände jag mig nästan tårögd:
Vad SNÄLL jag är mot mig själv, mot min Själs Bostad!!
*snor*
Jag ser faktiskt till att den blir omhändertagen och ompysslad.

Så det är inte bara gamla bilar som behöver gås igenom utan även mognande kroppshyddor kan få en nystart efter en redig genomgång.
(Och då menar jag inte mammografi eller den regelbundna gyn-kontrollen...)

;-)


Bilden lånad från internet: (
www.die-seele-baumeln-lassen.de)
.......så det här är inte jag,
och det var ett par händer som jobbade, inte två ;)





Kommentarer
Postat av: Catrin

Gud va lyxigt!!!! Det är du värd!!!!

2011-05-27 @ 15:21:19
Postat av: Gunzan

> Catrin: Det är helt ljuvligt! Nåt att testa? ;)

2011-05-27 @ 18:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback