Grönt är skönt!


Det gröna och sköna formligen exploderar runt oss!
Det är så häftigt att man blir lika överraskad och lyrisk varje år!
Vintersömnen släpper taget och våren bara tar över!

Den här bilden tog jag för nån vecka sen eller två.
Jag hade varit och tränat och var på väg hem.
Jag stannade till och bara njöt av det jag såg.
Mitt lilla hus ser man där...eller ja, det är ju fler som bor i det huset, men ändå!



Idag så var jag iväg en sväng och köpte kattmat på konsum bakom här,
och när jag genar nerför den nu jättegröna slänten så blir jag lika ödmjuk...tacksam,
och glad över det vackra runtomkring mig.

Jag är glad att jag var tvungen att gå på affären på min lediga dag,
så jag fick vara ute i Naturen en sväng.
Jag nöp av några häggkvistar från det där maffiga trädet där nere på bilden,
och det doftade så gott inne sen.

Ibland fastnar jag inne i lägenheten, och "det verkar jobbigt" att gå ut.
Till och med soppåsen kan få bli kvar en dag extra pga av min lättja. Men när jag kommer ut......så blir jag lika glad....och tänker att Naturen är verkligen en härlig plats att vara i. Där borde man hänga lite oftare för det ger så mycket tillbaka. 

I  helgen ska jag avnjuta mina koppar kaffe på baksidan av mitt lilla hus.
Inte göra nån nytta alls faktiskt....





Kommentarer
Postat av: Anonym

BRA att du tar dig tid att njuta!!! Inte alla som har den förmågan =)

2011-05-20 @ 17:12:25
Postat av: Katarina-Cinnamon

Jaa man ska njuta när tillfälle ges :-)

2011-05-20 @ 19:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback