En perfekt dag :)



Jag hade jobbat natt och klev upp idag vid 14-tiden.
Eftersom att jag skulle jobba inatt igen så gick dagens tema i Vilans och Lättjans tecken.

Jag hade bestämt mig för att inte göra något alls överhuvudtaget.
Jag åt frukost...eh, lunch snarare, kokade kaffe sen, plockade fram mina böcker och serverade allting ute på baksidan. Här spenderade jag den här dagen, fullständigt och totalt utan ett enda "måste". 
Att lova sig själv att bara sitta en dag och dricka kaffe, låta tankarna vandra lite förstrött, läsa ett par kapitel eller bara sitta och tom-glo, så enkelt men kan ändå vara så svårt att boka in.



När magen knorrade gick jag motvilligt in, gjorde mat och sen bäddade jag  ner mig i sängen för att sova nån timme eller två inför nattpasset.

En dag behöver tydligen inte innehålla så mycket för att vara så innehållsrik och helt....underbar!






Kommentarer
Postat av: Catrin

Vad du är smart som tar det lugnt

2011-05-21 @ 11:06:17
Postat av: Katarina-Cinnamon

Den där boken har jag också ;-)

2011-05-21 @ 22:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback