Varför inte göra som jag?



Skapa en win-win-situation!

På min arbetsplats har vi bl.a en fin förmån, nämligen "arbetstidsförkortning", ATK.
Det är nästan 14 dagar/år att ta ut om man t.ex vill gå till frissan, sluta tidigt nån fredag eller om man vill åka till sopstation som ju inte har öppet på helger eller kvällar. ;-)

Jag har varit så försigkommen att jag lagt in en heldag ATK i stort sett varje vecka. När de är slut så är de slut. Men jag har i gengäld fått mer tid till att INTE vara på jobbet utan mer i mitt eget liv. DET är kvalitetstid som gör att jag som grädden på moset tycker det är riktigt roligt på jobbet. För jag får tre (3) dagar att vila upp mig på istället för två (2) snabba.

En del "neggosar" menar att jag är korkad som slösar bort dem nu, för tänk om jag vill ta ut dem sen i slutet på året?! Då är de slut!

Än sen!??
Jag är säkert så pass utvilad och balanserad så jag kan ta de sista stackars månaderna utan att vara ledig nåt, med ett glatt humör, för jag har haft så mycket kortveckor under så lång tid fram till dess.

Det beror alltså helt enkelt på hur man ser på det :D



Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag tycker att det är übersmart av dig..., neggosarna är bara avis - å det vet du! ;-)

2011-03-11 @ 09:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback