Tjock och lat?



Japp, så är det.
När jag var ung, hade jag ett annat mantra kom jag på nu: Fet, ful och finnig...
Inget bra budskap till sig själv.
Man mognar väl med åren och nu är jag bara tjock och lat.
Näe så illa är det inte, men det känns så just nu..

Jag har varit ledig i fyra dagar efter en katastrofvecka på jobbet som slog ner mig i skosulorna.
Mina lediga dagar var inte heller så självklart räkmacks-betonade,
men det kan ju inte bli så mycket annat när man har offerkoftan på.
Allt jag tog i gick sönder och jag betedde mig som jag var både drogad och amputerad - noll koll!

Jag bytte iaf sen ut koftan mot en uppfriskande Ilska och den fick mig att utföra mirakler!
Jag tjongade upp mina tavellister i köket, satte fast sladdhärvorna
som legat kring lägenheten sen jag flyttade in för att år sen,
planterade om blomstackarna och sorterade undan de otäcka pappershögarna.
Ilska är kraft - offerkoftor kliar bara.

Idag kändes det hyfsat bra.
Jag bestämde mig för att "Våga Använda Alla Plattor på Spisen", och toppa även med ugnen!
Jag drog igång en massa maträtter och poppade loss till radion-med-dåligt-ljud
och vips så var jag Mig Själv igen.

Äldste sonen och hans nya flickvän var hit på middag ikväll. Jättetrevligt.
Vi pratade om allt möjligt, hans flickvän tränar Aikido.
Han frågade mig när jag skulle ta mitt svarta bälte.
Jag svarade nästa år, i vår 2012. Om jag tränar hårt hela det här året....

Den frågan stannade kvar hos mig efter att de gått.
Tränar jag? Sköter jag maten, sömnen?

Imorse åt jag Start med mjölk. Det är som att äta kakor.
Jag åt kassler med ädelost-och gräddsås till middag.
Och god paj med marängbotten och chokladgrädde till efterrätt.
Varför blir jag förvånad av att känna mig tjock och lat, tro?

Gröt med linfrön, keso och frukt, kyckling med sallad, ingefära-te
och regelbunden träning - vad hände med det?

Tack Viktor för att du ställde frågan! :)

Går och lägger mig nu och ser fram mot grötfrukost imorgon bitti,
för att inte tala om karateträningen imorgon kväll!



"Idag är den första dagen, på resten av ditt liv".....



Kommentarer
Postat av: Katarina-Cinnamon

Hehe, jag sa också fet, ful och finnig en gång i tiden, men ändrade sen till smal, smart och snygg ;-)

Postat av: Gunsan

> Katarina - den tar jag! ;-)

2011-03-29 @ 19:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback