Nu har det hänt!!!



Jag tog med mig mina terminalglasögon ner på fikat för att kunna läsa tidningen!!

Jag har suttit i flera år, ända sen jag fyllde 40 faktiskt, och försökt läsa de små bokstäverna, men till slut så har armarna inte räckt till. Det har slutat med att jag tittat på bilderna och sen lämnat över tidnignen till nån yngre utan åldersrelaterade synfel, (eller nån klok äldre med glasögon...)

För några veckor sedan var det nån smart kollega som frågade varför jag inte tog med terminalsglasögonen ner på fikat? Jag tittade på bara på honom med en blick som sa: "Är du dum eller? Ser du nån terminal här?"

Inte hade jag fattat att man kunde läsa tidningen med de brillorna!

Så nu har jag levlat upp en nivå igen!

I can see!









Kommentarer
Postat av: Nettan

TOKSKRATT

2011-03-07 @ 13:46:03
Postat av: Carina

Plötsligt händer det ;-)

2011-03-07 @ 14:12:41
Postat av: Katarina-Cinnamon

Hehe, rolig du är. Jag har använt min terminalisar att läsa med sen 1996 ;-) vad göra när tidningsbokstäverna såg ut som flugskit utan glasögon :-D

Postat av: Nannis

asg!

2011-03-07 @ 18:54:03
URL: http://nannis.blogg.se/
Postat av: Tessa

Ja annars hade du ju kunnat läsa tidningen på nätet ;-) men nu får du ju ut det bästa av två världar :-D

2011-03-08 @ 17:55:26
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Lena

Det där är inte roligt, ja alltså att inte kunna läsa. Fast det va himla roligt det där med terminalglasögon fniss

Jag, jag måste ha dom där jäkla glasögonen med mig överallt. Vissa texter är så små så tittar jag på dom utan glasögonen är det bara sträck. Har införskaffat mig 3 par. Ett par per våning och dom nere dom hänger även med ut :D

2011-03-15 @ 02:48:42
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback