Löjligt glad över det lilla..



Alltså jag måste bara få uttrycka en av min stora källor till glädje - nämligen mitt diskställ!!
Det är inköpt på IKEA för några veckor sen för att förenkla och förgylla.
Mitt kök är ju inte det största direkt. Förra diskstället tog mer plats och därmed försvann en bänkyta.

Men titta på den här bilden!!!
När man plockat upp disken (vilket är ett nytt moment att tillvänja sig) så fäller man bara upp själva stället mot väggen och vips skapas en fri bänkyta!

Alltså jag blir så glad för det lilla! :D
På bilden kan man tydligt se hur jag trotsigt har placerat ut några plastbyttor bara för att det går!
Eller, ja...eh...jag hade missat att ställa upp dem i skåpet.



Hur som helst så var jag hem på lunchen idag som vanligt (jag bor ju bara några steg ifrån jobbet) och käkade, diskade undan och upptäckte till min ytterligare stora glädje att nydiskade stekpannan och andra kokkärl går att ställa UNDER själva diskstället och jag behåller således en fri bänkyta ändå.

Hur fånigt ser det inte ut när man står där hemma för sig själv och ler lyckligt åt såna här världsförändrade förbättringsåtgärder?!
Va?!

Det är tur att mina katter inte kan tala.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback