Jag gjorde det!



Jag var hem på lunchen idag och hade en kvart över som jag inte visste vad jag skulle göra med....

Så - jag tog fram min meditations-matta, la den helt sonika på golvet i sovrummet,
startade CD-spelaren med "tingeling"-musik,
tände lilla meditations-ljuset och ställde framför mig,
stängde dörren och slog ner rumpan på mattan.

Solen sken försiktigt in genom gardinerna.

Jag ändrade ställning några gånger, halvblundade lite, försökte hitta andningen i magen,
och sakta men säkert fann jag mig själv sittande utan att vara medveten om att jag gjorde det.

När larmet på mobilen ringde efter 10 minuter undrade jag varför det ringde redan.
Det hade ju bara gått ett par minuter, trodde jag. Nix. Det funkar alltså. Jag mediterade :)

Jag blev nästan förbannad att det har tagit mig så många veckor att komma till skott,
när det var så enkelt som att bara slänga ner matt-satan och sätta sig och hålla käften en stund!!

Va?!
Varför krånglar man till det för sig, när det egenligen är enkelt?

Och 10 minuter av dygnets 1440 - vad är det att bråka om?


Kommentarer
Postat av: Nannis

härligt! :)



kram

Postat av: Anonym

GRATTIS!

2011-03-31 @ 17:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback