Vilse i min egen lägenhet...



Jag har ju som bekant bytt rum med sonen, som för tillfället är i Falun på praktik ett par veckor till.

Till mitt "nya" sovrum har jag två dörrar - en går till köket och den andra går till vardagsrummet. Mitt rum är riktigt centralt och jag njuter verkligen av min lägenhet sen det här bytet. Sonen tycktes inte lida av bytet, huvudsaken datorn är inkopplad och att han har en säng att sova i, har jag förstått.

Det känns mer luftigt och stort och öppet på nåt vis...så till den grad att jag faktiskt "går vilse" i lägenheten. När jag sitter i vardagsrummet och fikar frukost t.ex och ska in och hämta en till rostad så tar jag höger, ut i hallen, förbi toan och lillhallen, in till köket, och då inser jag vilken omväg det blev!  Det är ju närmare att ta vänster direkt in i sovrummet och sen ut genom andra dörren och vips så är jag i köket - det går mycket fortare!

Jag blir så full i skratt då det händer, och det händer ofta, och för en stund så känner jag mig som en lyxlirare i nån gigantisk våning på Manhattan eller nåt. 

Jag har en 3:a på 68 kvadrat i centrala Sollefteå, hur svårt kan det vara tänker man, men äh - låt mig känna min egen storhet i mitt eget lilla stora boende.

:)






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback