Hyenor...



I små städer tycks det vara viktigt att man har "koll" på varann.
Man vill veta att alla har sin plats.
Inga förändringar bör ske.

Men som andra sidan av myntet tycks det vikigt att skvallra om varann, och för varann.
Ofta behöver ojbektet man lägger fokus på,
inte ens vara någon man känner eller vet något om egentligen.

Vem går säker? Vem kan man lita på? Vem har livligast fantasi?
Hur många "köper" det och bygger vidare på det?

Troligen är det lättare att SNACKA SKIT än att ägna sig åt sina egna liv
som man tydligen inte är nöjd med, men för lat och kanske rädd att orkar ta itu med.

I dagens samhälle skulle det inte behövas såna låga skitsnacks-aktiveteter
då det ju finns ett stort utbud av kanaler att titta på, av ren skit
som såpor och annat overkligt, slaskigt dravvel!!



Men likafullt skapas det visst egna små historier i den lilla stadens innevånares huvuden
om människor som de i själva verket inte känner eller vet nåt om. Har de ingen TV, kan man undra?

Jag väljer ända att känna kärlek till den här staden,
men jag kommer välja noggrannare var jag sätter mina fötter.
Har fått nog av dyig illaluktande sankmark och tar istället sikte på frisk och ren mark.







Kommentarer
Postat av: Ewa

"Den som snackar skit om andra i din närvaro,

snackar skit om dig i din frånvaro"..



Så är det ju tyvärr..även här nära "storstan" också..

2011-07-30 @ 12:38:27
Postat av: Katarina

Ja du, i den här stan går ingen säker. Så många som snackar skit om mig och som ljuger ihop en massa om en och det finns inte ett en uns av sanning i det hela. Jag är dyngless, håller mig mest för mig själv för att slippa höra skitsnacket.

2011-07-30 @ 17:43:44
Postat av: Lena

En av orsakerna jag flyttat från stan 2 ggr men jag kan inte hålla mig därifrån, kanske jag är lite sadistisk mot mig själv :p Fast jag gillar att röra om i grytan, alltså se till att dom får något att prata om. Kanske oxå för att jag skiter fullständigt i vad dom säger om mig. De som känner mig vet vem jag är och vad jag står för, är någon som är dum nog att tro på skitsnackarna ja då känner dom inte mig :D

Postat av: Lena

Oj nu ser jag att det ser lite uppkäftigt ut :P Fast lite grym är jag allt fniss Jag skiter INTE helt fullständigt om vad dom säger om mig. Jo om det bara är hur jag är, hur jag uppförmig, ser ut å så men när dom säger att JAG har sagt de och de och jag inte har det och har inte en chans att försvara mig då blir jag förba**ad

2011-08-12 @ 08:12:48
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback