Försöker hitta formen...



Igår körde jag och Malin igenom alla partekniker till svart bälte, Ohyo och Kihon kumite.
Hon är här i Sverige juli ut, och jag passar på att köra igenom grejerna med henne så ofta det går.
Snart åker hon tillbaka till England.

Jag har ingen att köra regelbundet med längre, för han jag körde med innan har problem med knäet och annat som kommer ivägen. Man ska ju kunna träna själv också, men det är mycket lättare och roligare när jag har en verklig person framför mig att öva på.

Ikväll ska vi köra ett pass till, och nu ska vi nog kunna få till det lite rappare och snabbare.

Jag känner tyvärr att formen är långt borta.
Jag saknar det där snabba, explosiva och attityden.

Det känns långsamt, osäkert med fotställningar och höjd på grundpositioner,
vinklar och lägen på händer och armar. Det känns som att kroppen inte fattar vad huvudet säger....
Förresten så vet inte huvudet heller vad det ska säga till kroppen längre....

Dålig kommunikation i kombination med dåligt minne och för lite övning --> fortsatt brunt bälte.



*kavlar upp ärmarna på vitdräkten och ser det bruna bältet bli svart*






Kommentarer
Postat av: kalle johansson fb

tack för kommentaren.. önskar dej en underbar dag med

Postat av: Nannis

Du får be Roger om lite hjälp kanske? Han gillar att ha nån att träna med :)



kram!

2011-07-17 @ 19:08:35
URL: http://nannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback