Så kom vintern...



Igår när jag vaknade upp så var det ett tunt lager snö på backen och -13 grader!
Det känns bra det, för det är ju ändå snart 3:e Advent!

Jag var ledig igår. Jag hade tänkt baka lite, men det fattades några grejer från affären.
På dagsprogrammet stod en fika med en väninna, senare en träff med hon som jag går och pratar med, min "shrink" (hon är bäst!) och när det var gjort så slank jag in på affären för att köpa sötningsmedel till mina l
chf-peppisar m.m.

Men jag hade glömt mina läsglasögon, som annars känns som en kroppslem numer, har de jämt hängande runt halsen. Nåväl,då varken  armar eller ögon räckte till för att utläsa skillanderna på två sorter sötningsmedel fick jag gå fram till en kille som stod och plockade i frysdisken, han var typ 10 år yngre (35 år kanske han var) och stillsamt fråga om han kunde hjälpa mig att läsa på innehållsförteckningarna. Han var mycket vänlig och vi hjälptes åt att klura på vilket som kunde vara bäst, båda hade några E-ämnen. Jag tog den utan aspartan.

Resten av dagen tillbringade jag innen i värmen. Men kraften föll ur mig när jag skulle till att baka. För vips kom Projekt Flytta Skrivbordet Till Dogges Gamla Rum.
Så då fick peppisarna stå tillbaka.
Jag hinner.
Jag är ju faktiskt ledig till nästa onsdag. Eh...jah...förutom två nätter jag ska jobba. Men vadå, vem bakar på nätterna ändå hur som helst?! ;-)


På väg hem från affären i minusgraderna - till mitt lilla varma, goa hus :)




Kommentarer
Postat av: Sarah

Du är duktig du som orkar hålla på att baka och så... själv känner jag ingen lust till det, ungarna kommer inte hem till jul, så det är inte så viktigt i år! Men jag hinner säkert ångra mig! Det blir nog bröd i år igen! :-) Kram på´re

2011-12-08 @ 16:33:37
Postat av: Gunsan

> Sarah: Jag förstår känslan, mina kommer fira med pappa&Lena. Men fram till dess....(det är ju inte målet utan själva resan ;-) så kan man ju njuta av lite gofika. Jag har kaffe förresten, om du har vägarna förbi s

Kram!

2011-12-09 @ 20:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback