Oopsies och bakad pastej...



Jag äter ju minimalt med kolhydrater men massor med fett som bränsle istället. (LCHF) Det innebär inget bröd, inget ris eller pasta och ingen potatis. Eller fikabröd och kakor och sånt. Och jag mår så bra på det. Två månader har väl gått tror jag och det känns självklart och naturligt.

Häromdagen bakade jag LCHF:s Oopsies:



De består av ägg, philadelphiaost och lite salt o fiberhusk.
Satan va gott det var!
Nybakta, varma, med smält smör på och en rejäl ost på.

Jag frös in dem, och imorse så rostade jag två stycken!!
*snyft*
Va gott det var!! Som att äta riktigt bröd och jag klappade på med sån där härlig fin riktigt bakad jul-leverpastej och gurka! Och en kopp te. I soffan. Med Malou von Sivers på "Efter Tio".

Och ingen annan än jag själv i lägenheten!
Njuta är mitt största intresse just nu!!

Idag när jag var hem på lunchen till min alldeles egna lägenhet, så slog jag upp dörren och såg ett par gympadojjor i hallen. Det var inte sonens, utan hans tjejs. Då satt hon vid datorn, uppkopplad mot internet och surfade i det näst intill tomma rummet som torde vara mitt nu....

Men snart så, kanske...vid årsskiftet?!
Då har de ju eget internet som de startat upp.

Oops....ies.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback