Karate för hela slanten...


Slutet av augusti 2011

Hela sommaren har jag tränat mellan 5-6 dagar i veckan.
Hans som jag tränar med, står för struktur och organisation och jag för att det blir gjort. Lite så resonerar vi iallafall. Det känns väldigt konstigt att ha en vilodag, som att man inte törs hoppa träningen. Av nån anledning. Det lustiga är att när vi träffs i dojon efter en träningsfri dag så känns det som vi inte tränat på flera dagar!!
Konstigt....

Efter uppvärmning med grunderna så har vi satsat på Kihon 1-10. Hela sommaren! Vi har kört varje parteknik 10 gånger var, alltså en attackerar 10 ggr och den andra får då öva försvaret 10 ggr, sedan kör vi 5 ggr varannan attack, varannan försvar. Resten av Kihon kör vi 2 gånger.

Just nu håller vi på med Kihon 6 och nöter den, 10 ggr var, sen 5 ggr varannan gång,
analyserar den, forskar på den och nöter.
Och det är grejen - nöta!

Det BLIR bättre, det KÄNNS bättre
och det DYKER upp grejer vartefter,
och vi söker lösningar och provar igen och så får vi till det, och ibland inte.
Då får vi fråga de högre om de är där.

Imorgon börjar höstterminen igen och det innebär 1,5 timmes ledarledd karate
och det ska bli intressant att se om man klarar det utan att svimma av eller nåt...



Jag inte varit så "på" som jag är nu tror jag, inte på det här sättet. Det känns att det händer något med mig. 
Det första delmålet är december 2011.





Kommentarer
Postat av: Nannis

Du gör det så grymt bra! :)



Klart du ska få hänga med i min nya, underblogg hihi :D Men jag har inte din mailadress, har för mig att jag haft den men nu hittar jag den inte =( Så skriv en kommentar i min blogg med din mail så skickar jag det :)



kram!!

Postat av: Catrin

Tror på dig, Gunsan!

2011-08-27 @ 13:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback