Ful-kaffe...


Första veckan är snart avklarad på jobbet. Det har gått bra.
Förutom en sak:
Kaffet!!

Kaffeautomaten är inte att leka med.
Det märker man när man kommer tillbaka från semestern. 
Sedan några dagar nu, har jag tagit med mig eget go-snabb-kaffe och egen riktig mjölk - åh herregud vad gott!!
*ler lyriskt*

Jag antar att jag snart kommer falla in i den vanliga lunken, tycka det är för jobbigt att ta med mig kaffepulvret och mjölken och till slut är jag tillvand igen. Som alla andra. Vi är likt robotar som hasar in genom dörren på morgnarna med tom blick med Tröttheten hängades i eftersläp, med ett i fokus - kaffe.



Hur illa det än smakar och hur mycket låtsasmjölkpulver och fulkaffe det än är så måste vi ha det.
För att klara dagen.....

Jag har lovat mig själv att jag ska sticka ut lite och inte göra som alla andra - utan fortsätta dricka mitt eget fin-kaffe. Försöka iallafall....
*tar en påtår och ler lyckligt*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback