Vissa dagar går baklänges...



...eller man gör sig åtminstone uppmärksam på att man bör ta det försiktigt.

Inatt vaknade jag med huvudvärk och feberförvirring och av att det var en pina att svälja.
Drog i mig min sista halstablett och sög försiktigt så den inte skulle ta slut,
samtidigt som jag svor lite tyst för jag visste att jag slarvat bort alvedonen redan kvällen innan.

På förmiddagen när jag vaknade så klev jag upp och
loggade in på datorn samtidigt som jag drog av en nysning som hette duga.
Jag hade hade visst glömt att svälja
(ja, det gjorde ju så ont ju!) och kände nåt varmt på armen -
det rann visst saliv längs underarmen och jag svor lite över det extraarbetet att sanera mig själv.

Tog en kopp te och en hårdmacka ute i köket.
Hittade alvedon-paketet på bordet!
Mackan tappade jag på mitt nysvabbade golv men jag tänkte att jag hade tur,
för den studsade en gång och landade med smörsidan uppåt. Det var ju bra.

Jag hasade mig tillbaka till datorn, satte mig och kände nåt blött under foten,
och där låg visst resten av nysningen.
Ytterligare sanering och jag bestämde mig för att ta det väldigt lugnt idag.

När jag nästan var klar med ett litet skapande arbete i Word
och skulle skriva ut det på ett fint papper med snyggt teckensnitt
så såg jag att jag skrivit ett ord fel.
Ingen fara, jag rättar det och skriver ut det en gång till på ett fint papper.

Bilden på datorskärmen glodde på mig med ett mycket underligt utseende -
som på det gamla 80-talet strax efter DOS, då windows kom som vi känner det idag.
En varningsruta kom upp och allting var i teckensnitt 140 jämfört med typ "Arial 12".

Rutan föreslog att jag skulle ta bort nåt ur startmenyn pga platsbrist eller nåt,
samt starta om datorn. Vilket jag gjorde. Inget hände.
På väg att startas om stod det i 1,5 timme och jag gav upp.

Det blev ingen rättad utskrift men resten av dagen blev rätt stillsam.



Fattas väl bara annat...






Kommentarer
Postat av: catrin

Krya på dig!

2010-09-20 @ 08:56:28
Postat av: Cinnamon

Ta det lugnt och krya på dig.

Postat av: Gunsan

Tack hörni. :)

2010-09-21 @ 15:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback