Samsung, kablar och sammanbrott...



Man kan inte vara bra på allting,
och jag vet att jag inte är bra på det här med teknik och grejer.

Jag har fått tillbaka min mobiltelefon, en Samsung med "tattsch"-funktion.
Den har varit på lagning för att nåt hade gått sönder.

Han som jag köpte telefonen av har hjälpt till med att ställa in och fixa och greja
och sen visat hur jag ska använda den.

Fast det har jag glömt eftersom att jag använt min gamla härk till mobiltelefon i ett par veckor.

Nu har jag börjat lära mig den nya tattsch-fånen igen,
men jag är inte så där blixtsnabb som man vill skryta.
Jag är faktiskt inte snabb alls.

Jag tog några bilder från personalfesten igår,
då vi åkte båtem Ådalen III bort till Höga Kusten
och sen hem igen med magarna fulla av underbart god buffé-mat
och rösterna söndersjungna och öronen halvdöva av låtspelandet.

Jag kände mig lycklig som ett barn för att jag äntligen kan blogga med NYA bilder
istället för att köra utan eller leta fram några gamla "stand-in"-bilder som jag fuskat med.

Jag satte i sladden för att föra över dem till datorn och bjuda på ett par levande bilder,
men det händer inget. Jag hittar dem inte.
Jag har börjat om med sladden ett par gånger
och försökt samla mig utan att andas i en påse,
men.....
jag inser jag att jag är bra på mycket,
- men absolut inte teknik och sabla kablar.

(Här skulle det ha varit en liten käck bildserie på ett par, tre bilder,
men ni får använda er egen fantasi istället ;-)





Kommentarer
Postat av: Lena

Vet inte vilken Samsung du har men jag har en Samsung Galaxy S och där gör man på följande vi för att komma åt bilder å så.

Koppla in kabeln så får du upp en symbol som säger USB connected eller om det nu står på svenska för dig så borde det stå typ USB ansluten. Dra ner fönstret så du kommer åt USB anslutningen och klicka på den då får du upp en rutan som säger typ Mount och Don't Mount och då ska du ju göra en mount, på svenska kan det vara kanske organisera men i alla fall så ska du klicka på att du vill göra något :P Bra förklaring va :P Då ska du hitta din telefon under Computer / Den här datorn som ett usb minne. Hoppas det kanske är lite hjälp beroende på om du har nästan lika telefon som mig.

Kram på dig och lycka till

Postat av: Lena

Jo ett tips. Jag har ett block där jag skriver ner saker då jag lär mig dom. En "data / teknik" bok liksom så har man det alltid ;)och då steg för steg. Så kan man verka lite mer teknisk än vad man är ;).

2010-09-12 @ 05:30:54
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog
Postat av: Nettan

Lena är smart!! Lyssna på henne...

Du kanske får kombinera din inlärningsmetod "lerning-by-doing" med att skriva ner hur man gör (antingen i en anteckningsbok eller på små käcka lappar där du kan kan göra dina små pilar, ringar och text)

2010-09-12 @ 09:22:46
Postat av: Gunsan

> Lena: Men oj vad du lät teknisk impad Okidoki, då ska jag ordna fram en teknik-bok att skriva ner i, punkter och pilar. Tack för tipsen, jag ska prova mig fram och om ett tag så har vi bilderna på plats :-)

KRAM!



> Nettan: de små pilarna är viktiga för inlärningen ;-)

2010-09-12 @ 09:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback