Min sons tatuering var ingen lek..



När jag gjorde mina senaste tatueringar så följde min 20-årige son med för att kolla.
Jag menar vi har ju sett Miami Ink lite till mans
och han var nu snabb att ta tillfället i akt att kolla hur det ser ut i verkligheten.
Jag blev uppriktigt glad att han ville göra nåt tillsammans med sin mor,
nu för tiden sker det mycket, mycket sällan. Nästan aldrig faktiskt.

Hur som helst, han ägnade någon vecka åt att hitta ett motiv, och det skulle sitta på vänster bröstsida. Han hittade ett motiv på Taurus, Oxen, och så var det klart.
Har han bestämt sig för nåt, då är det så. Han tvivlar sällan på sina beslut.
...tror det är ett av Oxens drag....

Han skickade bilden till tatueraren Mika och bokade sen en tid och jag fick äran att följa med honom dit:


Studion ligger i Näsåker. Trevligt fik alldeles intill där jag hängde den här dagen.



Min son har påbörjat något som varken kan avbrytas eller ångras.



Drygt hälften kvar. Han sa ingenting utan var stencool, min grabb.



Här bakom draperiet pågick skapandet. Länge. Flera timmar...



Äntligen var det klart! Jättefint blev det! Jag blev nästan lite tårögd...



Närbild på Oxen.

Det gjorde visst väldigt, väldigt ont. Det här är visst det näst känsligaste stället att tatuera sig på. Jag är stolt över honom som valt att göra det här, och över motivet han valt och att han stod ut med smärtan, som jag förstod var flera resor värre än då jag gjorde mina två. Små. Oansenliga. Fjant-tatueringar.

Fast jag älskar mina.


* * *



Kommentarer
Postat av: Nettan

Dogges tatuering är übersnygg - tror inte han förstår själv HUR snygg den faktiskt är..

2010-09-29 @ 22:34:40
Postat av: Cinnamon

Toksnygg tatuering han har. Dina är urfina, jag önskar att jag inte var så förbenat allergisk, jag vill ju också tatuera mig.............


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback