Låtsasfamilj på riktigt...


Ibland tänker jag på min familj och hur sällan vi träffas.
De bor i Stockholm, utspridda kring Saltsjöbaden, Ingarö och Gustavsberg
och jag bor 50 mil norrut, i Sollefteå.

Jag har bott här i Ångermanland i 18 år.
Helt otroligt när jag ser siffran här. Ganska länge!

Jag trivs här och kan inte tänka mig att bo i Stockholm igen.
Men egentligen är jag en ensamstående familjemedlem här, (jag har ju mina två söner så klart) medan de alla  har varann där nere. De, familjen, firar jul och födelsedagar tillsammans, och träffas och fikar när andan faller på.
Gamla klasskamrater och kompisar, alla är där nere.

Jag åker ner en gång per år och då brukar det vara en hysteriskt snabb resa,
där jag försöker hinna träffa mamma och pappa som är skilda sen miljoner år sen,
och mina två systrar och deras barn.
Att göra stan är inte att tänka på.

Undrar om det är tantvarning, att jag längtar hem till Sollefteå så fort jag närmar mig Arlanda stad…
Det är som en liten ångest när jag kommer ner dit.

Men hör här -
jag känner mig inte alls ensam!
Här i Sollefteå har jag min andra familj – mina vänner.

Jag har gått igenom min personliga utveckling här som startade då jag och barnens pappa separerade för 16 år sen. Inte roligt, men nödvändigt tydligen, annars skulle det inte hänt.

Jag har tillit numer, att jag får det jag behöver för att utvecklas,
och att Livet vill mig väl (fast det kanske inte alltid känts så).

Jag kan nog säga att jag är en lycklig människa - jag är enormt tacksam för min "resa"
och för min ”låtsas-familj” här i Sollefteå.
Verkligen!!




Kommentarer
Postat av: Ewa

Skillnaden mellan släkt och vänner är att vänner kan man VÄLJA...



Du är välkommen hit när du vill! Kan bjuda på både

fika och Reiki :) Nästa helg kanske?

2010-09-17 @ 19:06:07
Postat av: Gunsan

> Ewa: Det är sant.

Tack, det skulle vara kul, men det är lite ont om både cash & cars :/

Men när vi ses nästa gång då är Reiki bokat, tack :)

2010-09-17 @ 21:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback