Tre-hjulingen har dåligt med luft i ett däck..



När jag tittar på vad jag bloggat om så är det ena dagen "på väg ner"
och nästa dag "på väg upp."

Kanske har varit hisspojke i ett tidigare liv ;-)

Just nu känner jag mig vansinnigt trött och stressad. Jagad.
Av vadå?

Hmmm.....tror att jag inte samlat ihop 100% kraft efter min förkylning som slog undan benen för mig. Nästan en månad som gått och jag är inte på bana än.
Fast jag tror att jag är back on track again, liksom.
Så beter jag mig som jag var fullt återhämtad fast jag inte är det....

Igår tänkte jag på min äldste son Viktor, och jag kände att jag längtade efter honom.
Det känns som det var länge sen vi sågs.
Den 23 augusti på hans 22-årsdag umgicks vi några timmar och pratades vid.
Det är två månader sen.

Jag ringde honom idag och tänkte titta förbi på en kaffe men då var han inte hemma.
Vi skulle höras en annan kväll.
Jag SKA inte glömma bort att ringa honom! Jag VILL träffa honom!

Så kom jag att tänka på den här tre-hjulingen som min chef tog upp med mig för ett bra tag sen. De tre hjulen är viktiga att man har i balans, annars blir det jobbigt att cykla....
...och man kan cykla omkull...
Det tre hjulen står för:
arbete - familj - egentid

Arbetet - tar kraft av mig men jag trivs med jobbet. Men det tar kraft.

Familjen - är egentligen bara jag och yngste sonen Douglas som bor hemma.
Han och jag har en stående kamp om sysslor men ändå varma känsloband.
Kampen tar kraft.
Familjen är också Viktor men han bor ju själv, men jag känner att jag vill och behöver skapa mer kontakt där. Hur fanken kan jag låta annat gå före ett möte med Viktor? Vah?!

Egentid - har jag, tror jag. Men vad gör jag med den?
Byter den mot curling/kampen/uppfostran av Douglas?
Försöker få struktur hemma men flyttar mest runt grejer?
Sitter vid datorn?
Far runt och fikar hos folk?
Sover?
Våndas över det jag inte riktigt hinner med?
Njuter av den?
Ja, både och.

Uppenbarligen har jag ojämt med luft i alla tre däcken
och prio blir att pumpa upp dem igen.

Förbannat....
jag som trodde jag kunde cykla.
*suck*

Äh, nu är det gonatt.
Sömnen är viktig för att orka cykla sen.






Kommentarer
Postat av: Lena

Stödhjul har jag hört ska finnas även för 3-hjulingar ;) Kämpa på. Plötsligt blir det medvind å då rullar det bara på oavsett luft i hjulen eller med stödhjul. Skickar lite styrkekramar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback