Höstmörkret...


...gör att man blir trött va? Visst?

Man borde antagligen inte pimpla mer kaffe i tron att man ska bli piggare,
utan gilla läget mer. Kanske ta hösten, mörkret och tröttheten för vad det är och försöka anpassa sig mer efter det.

Det är nog meningen att vi ska vara lite långsammare, dra oss tillbaka lite, sova lite mer,
ja helt enkelt tagga ner lite under det mörkare halvåret.
Naturen gör det. Djuren med. Och vi borde nog också...

Så, den här veckan ska jag ägna mig åt att vara på jobbet de 9 timmar jag ska vara där,
och sen behöver jag inte trycka in mer efter det.
Hem och käka, växla ner och sen sova.

Jag ska inte ha några krav på mig.

Bara glida in i Vilans mörker, med raggsockor, te och levande ljus
i väntan på pepparkakor och glögg-tider.
Mmmm.....inte så dumt med höstmörkret och lite "cocoon"-ing.



*gäspar lite trött och hasar mig bort till sängen*






Kommentarer
Postat av: Sarah

Ja, jag tror också på att vi ska varva ner lite emellanåt, vi blir tröttare när vi inte får lika mycket solljus på oss. Sen gör det ju inget om man gör mycket saker, bara det inte blir "måsten", eller hur? Ta det lite pö om pö, och i din takt, då blir det nog bra ska du se!! Kram på dig!

Postat av: Lena

Du får göra en Lena ;)

2010-10-19 @ 08:09:50
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog
Postat av: Ewa

Vadå höstmörker?? Jag älskar hösten men här har

vi ljust o fint o massor av snö!!

2010-10-22 @ 10:02:03
Postat av: Gunsan

> Kram Sarah, ja en sak i taget. :)



> Tack Lena, jag följer ditt tips på förra inlägget som kommenterat. Bra :) Kram



> Ewa, hösten ÄR fin, det gäller väl att komma i fas med den bara. Kram :)

2010-10-24 @ 15:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback