Långsamt kommer man längst...



Jag har sovmorgon igen. Börjar jobba kl 9:15 och jag får jättemycket mer tid över hemma.
Innan liksom. Jag har till och med bakat en sockerkaka IFALL nån kommer på besök ikväll ;-)

Men grejen är att när jag jobbar så är timmarna så himla öronmärkta och uppbokade. När klockan ringer så är det bara att upp och styra iording för att vara på jobbet 9 timmar. Sen hem och göra mat och plocka undan och vips är det kväll. Två träningsdagar gör att ingenting alls blir gjort, som dammsugning eller tvätt eller annat.

Så nu......
när jag har sovmorgon och kliver upp i vettig tid så har jag ÄNDÅ tid över på morgonen och DET gör mig lugn.
Det är därför jag gillar att jobba skift, för då är det långsamma sköna morgnar i egen takt.
Jag mår bra av det.

Javisst ja, jag har ju lånat en bok som heter "Långsamhetens lov".
Den ska jag fortsätta på. Tror fanken jag tar med den på jobbet och läser i godan ro på rasterna.

Yessss, så ska det låta Gunilla!

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback