Är jag en samlare?


Tanken har slagit mig några gånger...
Jag vet att jag har dagböcker och anteckningar till förbannelse uppe på vinden.
Jag har tänkt länge, ett par år faktiskt, att jag ska gå igenom alltihop nån gång då jag är långledig och slänga 90% av grejerna. Undrar om jag skulle kunna gå upp och hämta dem och bara kasta eller bränna rubbet utan att gå igenom det först?
Jag vet inte....

Det mesta är från tiden jag var gravid och några år framåt med båda pojkarna.
Men jag har ett helt drös med anteckningar från separationen och därefter hela min "resa" mot tillfriskanande.
Ska jag gå igenom det, eller bränna rubbet ändå?
Jag vet inte...

Jag tror jag skulle känna mig fri och lätt och ren, om jag fick frigöra mig från alla de dokumenten.
Det är ändå bara bokstäver på papper, från en tid som inte finns nu. Som har passerat.
Det var då, och är passerat.
Nu är nu, och det är härifrån och framåt jag är på väg.

Det är samma med foton på datorn, och dokument som jag samlat i mappar som jag inte ens vet var de ligger knappt. Jag behöver rensa. Jag känner att jag behöver rensa ut det som har passerat för att göra plats för det nya.

Ja, jag får se.....



Kommentarer
Postat av: Lena

Gör du det tycker jag du är lite modig. Själv har jag alla mina dagböcker kvar. Har skrivit sedan jag knappt kunde skriva och jag har haft sådan nytta av dom sedan. För mig är det en del av mig och jag vill inte lämna den ifrån mig även om det gör ont ibland då jag har läst i böckerna för att leta något annat. Foton samma sak. Men nu är alla i datorn i alla fall även om jag skulle nog kunna halvera vissa foton och ta bort människor från dom :P men det är jag det :D

Postat av: Catrin Sandström

Jag har också rensat i skåp. Gör det! Det är superhärligt befriande :)

2010-11-11 @ 14:48:59
Postat av: Gunsan

Lena: Ja, jag får se....ska nog gå igenom dem först iaf. Och spara det som känns viktigt. Faktiskt. Fotona kan jag iaf hiva en massa kort som man knappt ser vad det är eller annat onödigt. Men det skulle vara skönt att liksom göra en "inventering".

Ha det bra Lena och tack för ditt inlägg :-)



Catrin: Ja, det känns att det drar åt det håller, inte spara det som bara ligger och tar plats. :)

2010-11-12 @ 12:39:44
Postat av: Denise

Jag tog steget och slängde allt gammalt när jag och killen flyttade ihop en liten påse med viktiga fotografier och dokument fick åka med, tillsammans med lite kläder och lite babysaker. Resten slängde jag. Åt hellskotta!



Det känns verkligen befriande efteråt. Allt gammalt puts veck och allt nytt välkomnas.



Do it. Ta tag i ditt liv och känn dig mycket lättare innombords :)

2010-11-12 @ 13:47:32
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma
Postat av: Gunsan

Denise: Tack för din kommentar, du har rätt.

Jag har gått runt med svarta sopsäckar och fyllt dem med diverse ur skåp och garderobar. Inga dagböcker ännu, men det kommer nog....

Tack! :)

2010-11-14 @ 22:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback