Juni, då är det sommar!



Klockan har passerat midnatt och det är den 1:a juni nu.
Helt otroligt, vad fort det går.

Idag insåg jag nog att det är sommar,
när jag gick över gatan och in på jobbet, med soft tunika och vita slapp-dojor
och solen sken, gräs och träd är sommargröna.

Om 2,5 vecka har jag semester!

Det är dags att bromsa in och njuta av varje dag,
eller iaf delar av dem.

På min eftermiddagsrast idag gick jag ut med en kopp kaffe och en mandarin
och ställde mig vid lilla muren där rökarna brukar stå borta vid parkeringen,
och blundade och kände solen värma hela mig.

Mindfulness...

De 10 minutrarna där ute stannade kvar resten av dagen.
Jag ska verkligen försöka se det stora i det lilla, för det finns överallt och hela tiden...

Kom igen bara sommaren, jag är redo :)


Kommentarer
Postat av: Cinnamon

Jag väntar nu bara på värmen för +14 är ingen hit för en med köldurticaria, men det är sooooool och ingen tokblåst, så det blir måla tavla idag på balkongen efter lunch, yes yes yes


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback