Lugnet efter stormen...




Allt är lugnt och stilla i mig nu.
Det känns som att den hysteriska berg-och dalbanan äntligen har stannat!

Jag har krackelerat under en tid, och igår gick jag fan sönder, föll samman i bitar.

Min tolerans var noll, och jag minns inte ens nu.....vad det var igår som gjorde att det rasade totalt....
jag har varit överbelastad länge, och haft för mycket omkring mig att styra upp med,
och alla mina resurser tömda....det fanns inget kvar av mig, liksom..

Så det var bästa tajmingen att jag bokat
shirodara igår.
(klicka på länken ovan, och kolla filmen, jag blir lugn bara av att se den..;)

Nu är jag lugn och...jordad...i ett härligt stabilt tillstånd av...sinnesro...
Det känns som jag har ett skönt "skal" som skyddar mig mot yttre störningar
och mot inre tankar eller oro, och jag känner bara en total frid...

Det här fluffiga tillståndet brukar hålla i sig nån vecka eller så, sen är man tillbaka fast på en normalare och återhämtade nivå.
Jag ska tillbaka och göra en till behandling om några veckor.

Det är såååå värt att "få tillbaka mitt liv"
och jag är så glad att hon finns, min ayurveda-kvinna här i Sollefteå :)



Bild från www.chopra.com/spa








Kommentarer
Postat av: Nettan

Inte konstigt att du krackelerade.., om än bara för en liten stund..!!

Det har ju varit mycket för dig på sistone..

Vilken människa som helst skulle inte orkat med allt du har haft omkring dig...., men du med dina duracellbatterier har nog blivit helt dränerad på den kraften du haft..., du har nog tagit av energireserven tom...



KRAAAAM

Postat av: Gunsan

>Nettan: Ja. Inte konstigt kanske... Tack, Kraaaam :)

2010-03-28 @ 14:35:08
Postat av: Sarah

Jag testade att ringa dig i fredags, hade tänkt komma fröbi en sväng, men du svarade inte och jag hade på känn att du inte hade all ork kvar, så, ring du när du är redo för ett litet besök! Kramen!!

2010-03-29 @ 21:42:55
URL: http://www.ylvinger.se
Postat av: Camilla

Jag är också nyfiken på ayur veda, har tänkt gå på nån föreläsning som hon har...Hoppas du får tillbaka din kraft :-)

2010-03-30 @ 19:24:28
URL: http://camillasrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback