Sova säng, säng, säng...



Jag hade tänkt kosta på mig en säng idag.

Säng-köpet har mognat fram under ett par månader.
Det är inget man bara går och shoppar loss på.

Den jag har nu, känns som att ligga på en hö-bal.
Det skulle inte förvåna mig om det verkligen är hö i stoppningen,
för så fort man rör sig i den så knastrar det precis som på en höskulle.
Ja...jag är så pass...gammal.....eller erfaren, att jag vet vad en höskulle är.
(Ni yngre kan ju googla på det.)

För ca 10 år sen fick jag sängen av en medelålders jobbarkompis som hade köpt ny.
Hon hade haft den här sängen i rätt många år och jag tog tacksamt emot den.

Jag misstänker att min höbal till säng säkert har passerat 20 år, och säkert mer.

Så med tanke på att jag faktiskt är 40+
och ser ut som en ostkrok på morgonen då jag klivit ur den så kallade sängen,
och gaaam-nacken tar också en stund att räta ut,
så är jag faktiskt värd en ny säng!

Jag kommer sova som en drottning sen, med tanke på att jag faktisk kan sova överhuvudtaget i det  jag ligger i nu.


Bild:
http://85.195.2.10/meep/johanna/Valorous/viewpage2.php?page=event






Kommentarer
Postat av: Cinnamon

Jaaa du gör helt rätt som shoppar en ny säng. Det såg i alla fall jäkligt skönt ut där du provlåg idag, du skulle bett om en filt också och myst loss ett tag :-)

Postat av: Nettan

Det är du värd Guns...

2010-06-05 @ 18:32:55
Postat av: Sarah

Men du Gunsan, jag tänkte på en sak... Om du behöver fylla på hö i bingen din, så kan du få en bal eller två av mig? Jag har så det räcker uppe på min höskulle (jag kan inte räknas till de yngre, då jag inte googlat på ordet!)

:-)

(Köp ny säng du, det är du värd!)

=)

2010-06-05 @ 19:26:36
URL: http://ylvinger.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback