Hemma igen...



Jag är hemma igen efter en veckas karateläger.
Som alltid är det skönt att komma iväg och bara ägna sig åt träning, äta och sova.
Och tiden emellan kan jag ägna mig åt mig själv.
Ingen disk, matlagning, städning eller åtaganden.

Det är som att komma iväg på retreat, omstart.
Eller som att vara på behandlingshem eller annan kurs, med syfte på personlig utveckling
och inre kontakt utan yttre störningar och brus från omvärlden.

Nu har jag liksom "kommit ut" och ska klara av livet här ute i verkligheten utan strukturen jag levt i en vecka.
Det känns lite stappligt, för jag vet att jag lätt dras med i "bruset" här ute.
Det är lätt att tappa bort mål och sikte, och även sig själv här "ute".

Det som kommit fram under den här veckan är iallafall
att mitt mål kommer ligga på Shodan, svart bälte, under första halvåret 2011.

Jag har ca 8 månader på mig att vara i kanonform då
med allt vad det innebär som träning, återhämtning, mental fokusering, beslutsamhet och mycket tid för mig själv.
Det innebär att jag kommer behöva välja bort en hel del annat.

Målet är att följa Mig Själv, dit jag vill :)
Faktiskt.....i alla mina angelägenheter i livet....



Påminn mig gärna om jag tappar fokus.....
;-)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback