Samma mål, men lite framflyttat bara..



22 juli 2010

Det här är min första arbetsvecka och nu har jag äntligen dragit igång tränigen. Den har legat i träda ett bra tag. Närmare bestämt ett halvår....6 månader!! Sist jag skrev om vår träning var den 23 januari!

Efter husförsäljningen, lägenhetsinflytt, och lite annat smått och gott, så var det vips karateläger i juni, med en härlig semester efter det, på 4 soliga veckor...

Men nu är det uppstart igen!

I tisdags körde vi igenom Ohyo 1-8
Sen drog vi igenom Kihon 1-10
Toksvettigt var det - ojojoj vad svettigt!

Idag, torsdag, körde vi igenom samma sak och det gick riktigt bra nu. Lika svettigt, men rappare tempo.

Båda dagarna attackerade Fredrik mig 2 ggr, sedan jag 2 ggr - både på Ohyo och Kihon.


Läskigt att se svetten bokstavligen rinna!


Det här ska jag tänka på: (Kihon)

- snabbare attack
- gå fram mer i andra attacken
- sikta för att träffa!

och på Ohyo:
1 - svepet - vrid i slaget
3 - räta upp ryggen och vrid i gyakuzuki-känsla + använd vänsterhanden på benet hans
4 - dra ner honom mot knät
5 - dra honom rätt ner (greppa kragen) och vrid
6 - centrera sista mawashigerin (håll ihop allting, sparkarna)
7 - dra rätt ner i kragen med höger, fäll/vrid åt höger

Kanske lite mycket att peta i nu, men jag vill ha det på pränt, och fokusera på det.
Jag gillar verkligen att ösa på, när man inte behöver tänka på teknikerna utan man bara "vet" i kroppen.

Lördag och söndag får det bli träning igen, med eller utan Fredrik. Svart bälte - here I come!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback