När barnen flyttar hemifrån...kom nåt ivägen..



Jag håller på att vänja mig vid tanken att mina söner kommer lämna boet snart.
Det kommer säkert kännas lite konstigt
med tanke på att jag haft dem omkring mig i drygt 20 år.

Har faktiskt ingen aning om hur det kommer kännas
eller hur lång tid det tar innan det går upp för mig att det bara är jag.
Och katterna...

Fast lill-katten, Fridolf, gör att övergången förmodligen kommer gå lättare.
Det är nästan som att jag fått smått igen...

Han väcker mig på morgonen och när jag hasat mig upp på toaletten
så öppnar han dörren med lilltassen, för han vill vara med.
Han jamar fjantigt tills jag lyft upp honom för han vill sitta i knät.
Eller i handfatet och leka med vattendropparna.

När jag står vid bänken och fixar mackorna så sitter han och stirrar på mig för att få en bit skinka.
Kanske inte som en unge, men som en hund...
...eller en unge.

När jag ska borsta tänderna så hoppar han upp på handfatet och purrar
och letar efter tops. Finns det inga så tittar han på mig och jamar enträget. Och länge.
Så jag tar fram några.  Jag hittar tops överallt.

När han vill leka så kastar han sig på mina fötter,
och när han vill gosa då ser han så len och mjuk ut så man bara måste lyfta upp honom.
*smälter*

Han har krafsat sönder nätet hos ormarna
så nu har jag en orm i terrariet och en.....nånstans i vardagsrummet...

Han dundrar när han springer fort genom huset, fram och tillbaka.

Han dricker inte ur vattenskålen som vanliga katter utan
sitter på handfatet i badrummet och skriker.
Tills jag fyllt på hans glas med vatten.

Sa jag i början här i bloggen
att jag undrar hur det kommer kännas när sönerna flyttar och det bara blir jag?
Det dröjer nog innan jag får veta det... ;)

Hur gamla blir katter egentligen?








Gamm-katten I-or är måttligt road av den här familjemedlemmen....
*om blickar kunde döda*


(Klicka på bilden. Om du törs)



Kommentarer
Postat av: Sarah

Katter blir gamla, jag lovar!!

Kram på dig!



Vi måste ses nån dag eller hur?



//Sarah

Postat av: Nannis

Men vilken underbar kisse! Och vad gott att läsa hur du beskriver, fick ett leende på läpparna :)



Har du tips om bra healare? Spännande! Skrev i min blogg om det, svar på ditt inlägg :)



Ha det gott! kram!

2010-01-03 @ 23:52:01
URL: http://nannis.blogg.se/
Postat av: Cinnamon

Hehe vad han är cool. Min släktings katt blev 22 år, det du :-)

2010-01-04 @ 23:24:08
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback