Mjukstart på nya året...



Det går inte fort här inte.
Det är som att allt lugnar sig efter jul- och nyårshelgerna.
Som att allt och alla har stannat.

Som ett andetag, innan det drar igång igen.

Jag har varit uppe en timme men sitter fortfarande i pyjamasen.
Avslutar långsam frukosten med en kaffe nu.

Jag ska åka ner på stan snart med en väninna,
fast egentligen hade jag lika gärna kunna vara hemma.

Men det är som att jag blir rastlös...?...av att inte ha något att göra.
Eller att inte veta vad jag ska göra. I vilken ordning...
(Finns hur mycket som helst, men det är "måsten"..)

Huvudet på spiken, tänker en del som känner mig.

Det dök upp en tanke för en stund sen -
nämligen: har jag tråkigt eller är jag bara lugn?

Min mamma är likadan, kör på och är alltid igång med nåt och har svårt att bara vara.

Jag sa till henne en gång för massa år sen:
-"Men tänk vad skönt med sinnesro, mamma. Att bara ta det lugnt."

Då säger hon:
-"Neej, men tråkigt vill jag inte ha!"

Undrar om jag borde ställa den frågan till mig själv..
Lite läskigt va..
It runs in the family...



Såh, jag tycker att det känns bra att vara lugn/tråkig.


* * *
I skrivande stund blev jag inringd att jobba, jag har beredskap nämligen,
- så man ska vara försiktig med vad man önskar sig, för man kan få det...
* * *
Nu behöver jag ju inte fundera på vad jag ska göra och riskera att ha tråkigt/lugnt *svär lite*

Man vet inte vad man hade, förrän det tas ifrån en...
*morrar lite över fritiden idag som försvann*







Kommentarer
Postat av: M

Men...Guns du morrade igår oxå då du inte vart utringd;)...men pengen man får är int ehelt fel:)



Ha de

2010-01-02 @ 19:07:41
Postat av: Gunzan

> M: Oj, du har rätt!

Har visst lite svårt att bestämma mig...

Den 25:e nästa månad kommer det kännas superbra iaf;)

2010-01-02 @ 22:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback