Så tidigt, så tidigt...



Jag skulle börja klockan 6:00 idag och bävade för det.
Jag menar jag har ju varit julledig nästan två veckor och sovit länge
och inte passat tider utan bara gottat mig på alla sätt.

Hade satt klockan på 5:35 (jag bor nära)  och lagt fram träningsoverallen
bara för att lätt glida i den när klockan skulle ringa.
Men 5:15 ringde en beredskapsförlagd chef och sa att jag inte behövde börja jobba förrän 8:00 då övriga kundservice är på plats. Det hade visst gått ett larm och securitas hade inte varit dit än och beredskapspersonal på annan ort skulle ta hand om de första två timmarna.

-"Näe det går inte sluddrade jag lite sömndrucket, jag ska börja jobba klockan 6".

-"Jo, det är därför jag ringer, säger beredskapschefen, du behöver inte gå dit förrän kl 8".

Han var väldigt tydlig på rösten och artikulerade väl,
och jag avslutade samtalet med ett aha-liknande:
-"Jaha, nuuuu fattar jag! :-)

Jag tackade honom, och somnade om i två timmar.

Nu är klockan snart 17 och jag känner mig nästan redo för att göra kväll.
Jag menar, klockan ringer ju 5:35 imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback