Pirr i magen....



Jättefånigt men det känns lite pirrigt med julen, nästan som ett barn!

Just idag har jag haft en bra dag.
Jag tog tag i julklappshandeln idag (utan köphets och jul-vansinne) och skickade ner paketen, till familjen i Stockholm.
Tänkte på det, i 18 år har jag skickat platta, lätta paket för att det ska vara enkelt med logistiken. Jag fick ett paket av brevbäraren med lätta, platta paket från Stockholm idag.

Annars tycker jag att det har suttit i tjära, det mesta.... när det gäller vuxna ansvarsbitar.
Jag tror jag varit och är...lite sliten och trött. Min ledighet hade inte kunnat komma lämpligare.

Nu har jag bakat Snickers. Det höll på att gå åt fanders, för jag var nära att bränna det. Det är en sjujäkla fart på spisen och ugnen mot den gamla reliken jag hade i huset. På nåt vis så känns det mysigt för mig själv att hålla på att greja lite.

Jag sitter här och känner mig lite "dan före dan före dan före dopparedagen" och bloggar. Har knäckt upp en Zeunerts julmust. Jag känner mig lugn och avkopplad. Skön känsla.

Jag älskar att lura julen på "Stressen".




Kommentarer
Postat av: Catrin Sandström

Du ser ut att ha allting under kontroll. I går köpte jag sista julklappen och matinköpet är under kontroll inför julfirandet hemma. God Jul!

2010-12-22 @ 07:07:03
Postat av: Katarina

Javisst är det härligt att ta det lugnt inför julen :-) Julklapparna köpte jag i oktober, hehe. Sitter här och myser jag med. Fast i år kommer inte julöverkastet på, kör med ett vanligt, men rent :-)

God Jul

Postat av: Gunsan

> Catrin: Skönt med lugn och ro i juletid. God Jul min vän!



> Katarina: Ja det känns verkligen bra att försöka "hinna med" att känna Julen. Så den inte är som X2000 som drar förbi och man fattade inte vad som hände. :-)

God Jul!

2010-12-23 @ 10:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback