Det var länge sen...



....jag bloggade.

Tiden har inte räckt till.
Annat har kommit ivägen.
Varje dag tänker jag:
"-Ikväll - då ska jag blogga och fixa lite" men vips är det för sent och jag är trött.

Fast å andra sidan får jag en massa annat gjort.

Ett par vänner till mig håller på att flytta, och det var faktiskt....9 månader sen jag själv flyttade!

Jag rensade bort en massa ur huset för att komma in i min lilla 3:a men nu känns det fullt igen. Mina vänner har börjat flytta in lite i taget hos sig, och jag har alltid tyckt att det har varit en härlig känsla att flytta. Man får en nystart på nåt vis. Det är tomt och rent och man kan skapa nåt nytt.

Nu känner jag mig skitstressad av dem....eller, inspirerad kanske jag kan säga, och jag har burit ut säckvis med saker jag inte använt på länge och som legat i skåp och lådor och tagit plats.

Det är som en jädra förlossning nu...efter 9 månaders havandeskap av grejer som ska ut!

En insikt ramlade på mig idag och det var att jag behöver inte saker.
De är oviktiga....
Det viktiga är att jag har mig själv, min familj, mina vänner, mina upplevelser och får mina behov tillgodosedda. Att jag lever varje dag så mycket jag kan. Att jag vecklar ut min själ som nån sa så fint nån gång...
Jag behöver inte en massa saker, prylar och grejer. Lite ja, men inte massor.

Hoppas det håller i sig, den här insikten så det blir tomt på vinden också.
Sen är jag fri!









Kommentarer
Postat av: Nettan

Du är så klok Gunsan...., jag har mycket att lära av dig...

Kram på re

2010-12-03 @ 00:37:56
Postat av: Gunsan

> Nettan: Asch dah ;)Kram på dig!

2010-12-03 @ 16:44:14
Postat av: Lena

Känner igen det där, både att jag skulle ha bloggat men det finns faktiskt viktigare saker i livet än att blogga :P Även om dom som läser blir ledsen i ögat. fniss När vi flytta va det så jäkla skönt att slänga slänga slänga. Kläder som hängt sedan urminnes tider som jag tror i min enfald att jag en dag ska komma i pft. När jag fått bort allt så kändes det himla skönt. Vissa saker skulle ha varit kvar men försvann i rena farten :P

Postat av: Ewa

Äger du mer än åtta saker, så är det sakerna

som äger dej.. (enligt Dalai Lama)





2010-12-05 @ 19:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback