Tvättstugan - en ny värld!



Hur lätt är det att bryta en vana?

Jag har kört med samma sköljmedel i flera år och jag tycker inte att det luktar nåt om kläderna, men har inte tänkt på att man kan byta, utan snarare:
"Nästa gång kommer det nog lukta sommaräng"

I flera år har jag tänkt så. Men det har inte hänt än. Bara under själva tvättprocessen.
När kläderna är torra är doftan borta.

En väninna till mig som också hade kört med samma sköljmedel som mig,
berättade att hon hade bytt medel och det luktar i flera daaaaar och håller i sig hur länge som helst!
Ett litet intresse väcktes i mig...

Ett par dagar senare ser jag en sån där blå Comfort-flaska hemma på vardagsrumsbordet!
Märklig upplevelse, men sonen Douglas förklarade
att det hade hängt en kasse på dörrhandtaget när han kom hem.

A-haaa, kära väninnan hade överraskat mig med en flaska!!
Jag blev både glad och ivrig, och igår hade jag bokat tvättstugan och jag var riktigt förväntansfull.

Efter att tvätten var klar och uppburen så blev jag alldeles lyrisk över den härliga doften som fyllde lägenheten!

Och det ÄR verkligen helt sagolikt - sköljmedlet!
Varje gång jag sliter av mig brallerna på jobbet när jag går på muggen
så slår en ljuvlig doft av blomsterfräsch rosen-buske...emot mig...



Jag har brutit en gammal vana mot en helt ny upplevelse!
:)






Kommentarer
Postat av: Nettan

Tänka sig att din "buske" numera doftar blomsterfräsch rosen-buske... *hahahaha*



Värsta raggningsknepet..

2010-08-05 @ 08:54:00
Postat av: Cinnamon

Ja det är såna parfymerade medel som ställer till ett helvete för oss doftöverkänsliga............

Postat av: Catrin

I vår familj tycker alla olika så när jag "skojar" till det och byter så blir alltid någon som klagar, men det är ett litet nöje i vardagen att byta, men jag förstår vad du menar. Det ÄR svårt att byta en vana :)och sedan att "busken" luktar någonting annat, typ gott, så gör väl inte det någonting ;)

2010-08-06 @ 09:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback