Söndag...



Vaknade utvilad och skön och det är söndag.

Det känns som att allting är stilla och lugnt.
Jag älskar såna här söndagar.

Jag käkade frukost och släppte ut katterna genom fönstret.
Efter kaffet så rafsade jag ihop lite verktyg, skruvar och färgburken och gick ut på baksidan.

Jag såg att det fattades ett lager på plankan så jag drog på det,
sen satt jag en stund på bänken och njöt av solen medan lille Fridolf jagade fåglar och löv.

Allting känns stilla och skönt,
inget är planerat, inget som ligger över mig, än iallafall...

Underbart....att bara vara....

Ännu bättre är att jag är ledig imorgon, måndag.
Så det blir lite som dubbel-söndag ju.

Känns som att allting går i slow motion, lugnt och skönt.
Inget stress, ingen som vill mig nåt, inga måsten, inga tidspassningar
utan bara frid på nåt sätt...
*ler fånigt*

Söndags-stillhet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback