Nykter Valborg...



Jag har jobbat klart för ikväll och sitter nu hemma vid datorn och gör inget vettigt.
Jag är egentligen rätt trött och skulle kunna gå och lägga mig nu,
men det är lite skönt att sitta uppe en stund, och slösa tid, för jag vet att jag kan sova länge imorgon.

Jag blir förundrad, glad och varm i hjärtat av att höra tre mörka röster i vardagsrummet,
som sitter och surrar, skrattar och kommenterar till filmen de ser.

Det är min yngsta som fyller 20 nästa vecka och hans två kompisar
som sitter här en fredag, Valborg,
och ser film, käkar chips och dricker Pepsi.

Jag är så glad  att de inte behöver härja och dricka som många gör,
han hinner med det framöver om han skulle tycka det är kul...

Nu går jag och lägger mig, längtar till Drömmarnas Trädgård ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback