Lite på fyllan nästan..


.....eller nåt,
men jag blev jättetrött när jag kom hem från jobbet.

Har jobbat tidiga pass några dagar och det känns,
speciellt om man inte kommer i säng när man borde.

Jag satte igång och skulle göra pizza och hade ingen jäst,
hittade ett recept med bakpulver samtidigt
som jag försökte mig på en lime-paj.
Det är ju ändå Påskafton.

Drog igång pizzadegen, men hade ingen oregano, så jag tog timjan.
Lime-pajen läste jag fel på så jag drog i 2 dl socker i smöret,
det skulle vara 2 msk.
Styrde upp det och slog huvudet i skåpluckan.
Drog iväg en liten ramsa medan katten stack ner huvudet i mjölpåsen.
Katter ser kul ut när de nyser många gånger i föjld.

Pizzan blev lite för bränd i kanterna,
men nya ugnen är liksom inte inkörd av mig än.

Paj-degen skulle jag röra ihop, gärna med en elvisp.
Visparna vek sig och ramlade av så jag tog händerna istället.
Händer är bra.

Pizzan blev god,
pajdegen står i kylen och jag är mätt.

Jag är bra på att reflektera, det är nåt jag tvingats lära mig genom åren.

Resten av den här dagen förstår jag
att jag ska ta det lugnt och metodiskt om jag ska göra nåt mer
än att bara sitta, ligga eller stå.

Nu ska jag gå och duscha, det finns iaf ett handtag att hålla sig i där, så man inte halkar.
Tror det bott nå äldre folk här innan mig...

Nåväl, det ska nog gå bra.
:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback